Det ljuvliga landet

I tisdags kom vi hem från att ha spenderat tid ute i en fantastisk liten stuga i Åsa, där folk och hundar kunnat gå och skrota ute som man vill. Några timmar senare packade vi in oss igen och styrde kosan mot Främmestad, och mitt föräldrahem. Det var projekt målning av hus som stod på tapeten och sambon var riktigt sugen på arbete.

Mina föräldrar bor så bra till att herr hund kan gå ute hela dagarna och traska och han börjar bli riktigt bra på att känna av tomtgränser. Åker så långt ögat kan nå åt ena hållet och grusväg åt andra hållet. Det enda gissel som egentligen finns för mina föräldrar där ute är alla rådjur som helt ogenerat klampar in och äter upp det mesta i sin väg i trädgården. Bosse fick ett naturligt uppdrag som rådjursbortschasare och den rollen tog han med glädje. Framförallt pappa var mycket nöjd med hans insats. 

Det är skillnad att kunna gå och njuta av ens hund som i sin tur njuter av att få vara under bar himmel från solen går upp till den går ner. Långpromenader stod också på schemat och mor, hund och jag spenderade mycket tid strosandes i skog och mark. Bosse, som börjat lära sig att skallmarkera gula kantareller, skulle testas såklart, och det verkar som att det börjat fastna rätt ordentligt nu.

Jag vet att precis såhär vill jag ha det framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0