Sjöben eller löparben?

Igår var väl kanske vår varmaste dag och vi bestämde oss för att packa den lilla båten med diverse vänner, spön, grillattiraljer samt hund. Bosse tycker numer att det är riktigt härligt att stå på kanten i ekan och låta öronen fladdra i vinden. Första gången vi var ute med honom i båten, för några veckor sedan, blåste det småspik och herr hund tyckte mest att vi inte var riktigt kloka i huvudet som skulle släpa med honom i detta elände.

Hamnade på "vår" ö som jag nu har lite fräckt döpt till Lillö. Den är ju faktiskt ganska liten. De andra drog iväg med båten för en fisketur och Bosse och jag blev kvar på ön. Inte utan att man kände sig lite som Robinson Cruse. Bosse har blivit både mycket modigare och duktigare på att simma, även om han har stor respekt för det blöta. Ny införskaffad flytleksak har gjort träningen lite lättare och han apporterar den gladeligen.

Vi stannade från 10-16 och på vägen hem kände vi oss ganska så möra efter solen. Bosse var rätt seg i kolan han med och slängde sig upp i sin älskade säng när vi kommit hem igen. Efter en välbehövlig middagslur tog jag mig upp och tog med hund på en löprunda. Jag var alldeles imponerad av att jag faktiskt inte stupade. =) Bosse gillar att löpträna, men undrar lite vad matten gör när hon helt plötsligt slänger sig ner för att göra konstiga övningar på stigen.

Senare på kvällen kom vännerna hem till oss igen och grabbarna drog ihop en riktigt smarrig kvällsmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0