Träningsdagbok

Ännu en onsdag till ända. Tiden går fantastiskt fort just nu! Nästan lite för fort. Här kommer en uppdatering av dagarna som gått.

Helgen var lugn och go, en långpromenix ut i storskogen med väninnan blev det på lördagen, så go att vi gick vilse. =) Men skam den som ger sig och till slut  hittade vi rätt.

Söndagen var det kursstart på Alfa hundcenter. Vilken lyx att få träna inomhus under vintern! Det fungerade bra trots nytt underlag, ny miljö och nya hundar över förväntan. Slalomen fungerade inte, men det ger sig med tiden och vanan i hallen. Viktigt, VIKTIGT att man inte pressar på för mycket.

Måndagen tränade vi spårpinnsplock, dvs han ska lära sig att markera genom att plocka upp och hålla spårpinnarna. Vi har väl kört mer på att busa med pinnarna men har efter att ha läst följande artikel tänkt om och tränar numera såhär med grunderna.

http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=43

Lite framförmapp och en långpromenad blev det också denna måndag.

Tisdagen ägnades åt skogsvandring, jag hittade ett goodyear-däck i skogen som jag tänkte släpa hem, men det var precis i början av vår promenad och eftersom jag inte ville gå tillbaka hem, tar vi det någon dag när vi går åt andra hållet. En och annan ekorre skrämdes upp i träd och vi tränade lite hemmaslalom ( 4 pinnar hög bambu )

Onsdagen, agilityträning och agilitymöte på klubben. Mitt första möte och jag har blivit tilldelad att skicka mail till en som vi är intresserade av att hålla kurs. På lördag bär det av till Kungälv för att kika på några tjejer från klubben som ska tävla inoff. Ska bli kul. Snart börjar det dra ihop sig till tävling för oss och jag tycker vi får fler och fler saker att behöva träna på. Träningen vart ganska usel. Den första raksträckan, fartträning, gick bra, det har vi kört förut. Då befann sig några lydnadsekipage på andra planhalvan. Sedan dröste det in lydnadsekipage, fri träning onsdagar, och Bosse hade nu svårt att hålla koncentrationen på topp. Men, men, bara att anteckna, *släng in 15 lydnadsekipage under träning* =)


Kommentarer
Postat av: Anna H

Roligt att läsa om er träning! Jag har tänkt börja träna på markering av spårpinnar snart, och har funderat på om jag ska välja liggmarkering eller apportering. Just nu lutar det åt apportering, och nu blev jag inspirerad att sätta igång! Hälsn. Anna (Norfolk & Golden på forumen) :)

2007-11-08 @ 00:23:29
URL: http://web.telia.com/~u25803499/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0