Träningsdagbok 10/10 - 13/10

Så var det väl dags för en liten uppdatering av träningen.

Ons 10/10 

Kompisen och jag stack upp och tränade lite agility på klubben efter en skön promenad dit. Vi nötte däcket med efterföljande slalom. Det är inte klokt vad bra det går med kastade belöningar framför honom, det går mycket bättre än med godis och farten är en helt annan. Det är nog lite som vår mentalbeskrivare nämnde "den här hunden lever för att leka" även om det inte märks alltid direkt. =) Lite kontaktfält på balans och gunga blev det också, och nu har enkronan trillat ner om att man ska börja göra det i fart också. Överlag känns det mycket stabilt, även om vi såklart missar emellanåt. Men det är det man lär sig på. Jag räknar inte med att vara fullfjädrad till tävling, men ha kommit en bra bit på väg.

Tors 11/10

Matten låg på sjukhus hela dagen så husse och hund spenderade tid ihop på jobbet och hemma.

Fre 12/10

Vi tog en långpromenad i koppel, första gången på evigheter, ja förutom de vi gör upp till klubben då. Herr hund tyckte inte vi skulle gå i skogen utan gå "och lukta på blommorna" på våra stora gräsfält. Kvällen spenderades med husse då jag var på jobbet.

Lö 13/10

Kompisen, hennes hundar, jag och Bosse traskade ut i skogen och körde riktigt tuffa sökskick. Jag fick lägga mig på ett ställe och skicka uppför en enorm brant eftersom det knappt gick att stå. Bosse gick som en klocka men hade lite problem att ta sig ut på djupet i andra skicket, då jag fick gå med och stötta. Marie låg utslängd på kanske 100 meters djup till skillnad från runt hälften i vanliga fall, så det är klart att det ställde till det lite. Han har blivit mycket bättre på att kolla upp var jag befinner mig och faktiskt ta guidning av mig bättre än innan. Tidigare var det mycket "kan själv" och då missade han också en del. Så han har nog lärt sig att matten är ganska käck att ha där inne ändå. =)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hmm, Iota fuskar i slalom. Det är inte bra det :-\. Men jag har fått ett tips av en (som går i Forshaga i hundgymnasiet) som jag ska träna Iota med :-)..

Ha en jättebra kväll!

Lillis & Miss Iota

2007-10-14 @ 19:58:56
URL: http://iota.trackback.se
Postat av: Anki

Hej Ida!
Vad kul att du och Bosse har bestämt er för att ställa upp i en "tränings" tävling! Ska komma i åg datumen och ålla alla tummar då.*s Jag är också sugen på att träna mer aktivt med Rut, on mår bra av det. Dottern började ju på en kurs men hon känner att hon inte hinner med.......så då är Rut utan den aktiveringen, stackaren! Kastar belöningen framför honom? Vill veta mer!! Jag ämtar tips är och där så kan jag plocka i min ryggsäck det som verkar passa oss bäst...Låter så kul när ni kör sök skicken, an verkar så duktig Bosse, såklart ans matte också!Ha det bra //Anki

2007-10-15 @ 09:23:57
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se
Postat av: Anki

*skrattar* Förra veckan hade jag problem med g på tangentbordet...nu är det h .....(fick trycka rejält där) Snart lagar jag datan med ammare //Anki

2007-10-15 @ 09:25:43
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0