Träningsdagbok 1/10

Sjätte tillfället på agility fortsättning II kursen och nu är det bara två gånger kvar. Igår gick det mycket bra men Bosse var nog trött då måndagar är min dagtidsarbetsdag och han är med husse på jobbet mellan 07.30-16. Vi tränade tre stationer, en med hopp slalom hopp hopp, åt båda hållen. En med hopp platten, hopp tunnel i hästsko, tillbaka hopp hopp. En med hopp gunga långhopp, hopp, balans. Jag måste träna på slalom i olika vinklar så han inte störs av mig, men första gången forcerade han otroligt bra, även med mig på högersidan. Bana på slutet där det mesta utom gungan var ihopsatt. Måste också träna platten mycket mycket mer men det är lite svårt då det inte finns någon ute till träning under andra dagar än fri träning på onsdagar. Allt som allt gick det kanon och det kändes bra och harmoniskt. Tyvärr har de inget samarbete med något ridhus för inomhusträning på vintern än, men det kanske kommer. Har redan hittat en ny kurs jag är nyfiken på på Alfa Hundcenter i Lerum utanför Göteborg. Ytterligare en fortsättningskurs, men jag går hellre fler än färre. Alltid lär man sig något nytt och man har chans att hitta en instruktör man verkligen vill ha som "mentor".

12:26

Jahapp, så var man anmäld till nästa kurs ( inomhus ) med start den 4:e november på Alfa hundcenter. Ska bli HUR kul som helst. Den tjejen som har kursen är så vitt jag vet också väldigt tävlingsaktiv vilket är suveränt.

Kommentarer
Postat av: Monica Wilma & Wera

Kul att du är så laddad o vill träna meeeeeeeeeer! Men samtidigt tycker jag att du är ett ruttet lingon som inte kom till Kallebäck....sur! Du kunde ju åtminståne hejat på mig o galna wera!!!! Eller hur?

2007-10-02 @ 11:14:27
Postat av: Ida

Hej Monica! Ja, jag är ett ruttet lingon som glömde. =) Fast fattar du hur mycket god svamp vi hittade istället! =)Mäh, ska du till Kungälv senare då? Eller kanske Varberg?

2007-10-02 @ 12:25:21
URL: http://farbrorbosse.blogg.se/
Postat av: Monica

Varberg blir det! Det har ju varit flera helger på raken nu med tävlingar så jag vill ha lite ledigt. Dessutom behöver wera vila (fast det håller hon INTE med om ;o)

2007-10-03 @ 17:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0