Träningsdagbok 16/10 - 20/10

Vilka underbara dagar vi haft det sista! Såhär vill jag att hösten ska vara, inte en massa slask. Kallt har det minsann blivit också, men så vackert att se frosten glittra på gräset i solen. ( Har fortfarande slarvat med att ta med kameran ut, bakläxa )

En del träning har det hunnits med under dessa dagar, mest agility. Här kommer senaste rapporten.

Tis 16/10

Morgonen gick åt till agility och en promenad. Vi tränade slalom åt båda håll och det börjar lossna riktigt bra nu. Under kvällen blev det lite lydnad, vi tränar att stå framför mig, som senare ska formas till ett bra, stabilt backande. I lydnaden utomhus har jag ju haft ett dilemma, här kan man läsa om det.

www.klickerforum.se/viewtopic.php?f=14&t=216

Ons 17/10 En lång skön skogspromenad med väninnan och hundar. Vi körde markträning i agility, skicka runt träd, framförbyten utan hinder och sökövningar.

Tors 18/10 Tränade lydnad med frivillig fotposition med "följa john" och några steg framåt. 

Fre  19/10 Ledig dag för mig och vi traskade upp till klubben för ett agilitypass. Jag hade planerat in två hopphinder + slalom, nästan som en box. Detta för att han ska kunna ta slalomen med mig på vänster sida om hindret i fart och efter hinder. Fick backa och jobba med enbart ingångar från fel håll, för att sedan kunna lägga på. Klickern fungerade jättebra som hjälpmedel idag och han blir mindre och mindre sänkt av felkommandona när det blir lite galet. Två hundar dök upp på planen från skogen som störde litegrann men inte så farligt ändå. Lek och stoj. ( denna vecka har varit väldigt mycket lek och det fungerar så bra ) På eftermiddagen gick väninnan och jag ut för ytterligare en långis, då i skogen och körde lydnad på vår fina och hemliga träningsplan ;)

Lö  20/10 Återigen ut i skogen, väninnan och jag, tränade platsläggande och ställande framför mig. Väninnan tränar sin yngste på att gripa apport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0