Träningsdagbok 21/10

21/10

Idag har varit en skön dag i ett lugnt tempo, till skillnad från igår då vi skulle köpa fotbollsskor, vantar och mössa till moi och sedan flänga hem till väninnan i Ljungskile på kvällen för ett kvällsmys.

Sambon och jag har varit ute på en skön långpromenad. Oftast känns det som att de flesta hundägare häromkring lägger mest tid på helgen för sina hundar och att vardagen är ganska trist. I vår är det nästan tvärtom. Jag och Bosse jobbar ordentligt under vardagarna, och blir det någon "vilodag" med bara promenader så hamnar de på helgerna. Fast det är klart, jag har ju den möjligheten under dagtiden vardagar då jag jobbar kväll och ingen heltid.

Sabla jägare! Varför kan de inte vara rediga ( eller åtminstone schyssta ) och sätta upp lappar att jakt pågår och var. Nu mötte vi istället grannfrun som informerade oss om att de var ute med drev, så sett hade vi nog hört dem, men jag vill vet exakt i vilken ände på vår enorma skog de håller hus, så man kan ta motsatta sidan. Hursomhelst så tog vi rätt sida, och det var synd att jag inte fick med kameran ( idag igen =) för Bosse gjorde nog ett av hans slitigaste upplet/apportering han någonsin gjort, och det med bravur! Herr hund som inte gillar vatten slängde sig ut över ett trassligt grenparti som låg över ån ( aporten låg långt in på andra sidan ) och kämpade sig ut, letar upp apporten och tar sig hela vägen tillbaka genom dy, vatten, grenhärvor och sten. Och utan att blinka, han är en riktig arbetshund den här lille alltså! *stolt*

Har börjat kika lite försiktigt på kelpieuppfödare, men säg inget till sambon. *ler*



Kommentarer
Postat av: Little darling

härligt:D

2007-10-21 @ 21:00:27
URL: http://littledarling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0