Träningsdagbok 22/10 - 24/10

Hösten fortsätter att vara ljuvlig! Här kommer de senaste dagarnas uppdatering.

Må  22/10

Vi tog en härlig långpromenad på morgonen, som vanligt. Bosse jagade några ekorrar och matten gick och njöt. Sedan var det iväg några timmar till jobbet för planering.

På eftermiddagen åkte jag upp till klubben för att träffa två av mina gamla instruktörer för lite agilityträning. Vi tränade platten, som gick kanonbra, jag drev upp Bosse ganska bra i kamp innan och han pep igenom mycket säkert. Sista körde vi bana, med slalomingångar åt båda hållen. Mer ingångsträning behövs. Han kan det inte ordentligt än. Bosse fick leka med ena tjejens phalenetik efteråt, och han är faktiskt riktigt glad i henne. Annars brukar inte rasfränder vara någon större hit för herrn.

Tis  23/10

Återigen en skön långpromenad på morgonkvisten. Vi hittar nya ställen hela tiden i vår skog och det känns som att man kan gå hela dagen. Vi tränade baklängeskedjande platsliggning inomhus. Det fungerar kanon. Dessutom körde vi klickertricks med stå på en uppochnervänd skål, stänga luckor etc. Tyvärr har min hund rasat i magen igen. Detta är ett ständigt dilemma eftersom han är så känslig mot diverse olika saker. Rått kött hör till de värsta sakerna. Men även kokt nötkött, kyckling ( som ju ska vara milt ) gris, etc fungerar inte, för magen rasar med en gång. Det känns så trist med tanke på att jag vill ha en så bred belöningslista som möjligt. Men nu ska jag ändra taktik, dra ner på godiset och planera min träning bättre så jag vet exakt hur mycket han får i sig varje dag, plus hitta något som är snällt mot magen.

Ons  24/10

Väninnan och jag har traskat i ett par timmar i snårskogen och ett fantastiskt landskap uppenbarade sig mitt framför ögonen på oss under denna nya slinga. Rimfrosten som smälter och trillar av träden ger ett nästan regnskogsliknande intryck, häftigt! Vi får se vad denna dag ska erbjuda herr hund mer innan matten åker till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Monica W o W

Du tror inte att han är kass i magen pga stress? Ses imorgon...klockan 9!

2007-10-24 @ 13:09:08
Postat av: Ida

Hej Monica!

Jag är helt klar över att det är godiset, det märks direkt om han fått i sig något som inte funkar med magen. Nu är han satt på enbart foder och några andra torrfoderkulor och det märks skillnad omedelbart.

2007-10-24 @ 13:24:46
Postat av: Anna (Norfolk & Golden)

Hej hej! Vilken trevlig blogg du har :) Vad knepigt med Bosses mage! Antar att du testat det mesta, men kokt fisk är ju ganska milt för magen. Typ urvattnade och lite torkade fiskbullar. Luktar verkligen pyton när man torkar de, men det kanske det kan vara värt ;)

2007-10-25 @ 01:11:34
URL: http://web.telia.com/~u25803499/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0