Träningsdagbok 25/10 - 26/10

Brr! Nu börjar det kännas att vintern är på väg, det riktigt luktar snö ute och löven har rasat ner med ett brak. Men vilka härliga dagar det har varit sen! Vi hoppas såklart att det kan få fortsätta såhär ett tag.

Här kommer den senaste träningsuppdateringen.

Tors. 25/10 Bosse och jag tog en promenad upp till klubben. Vi pinnade på rätt bra och var uppe på runt 40 minuter. Där träffade vi bla ett nytt ansikte. Eller ja, vi har fått ett ansikte bakom nicket nu iallafall. =)  Nynnar: *Hej, hej Monica!* Vi var goa 4 tjejer som skulle träna agility, så vi slängde oss in i stugan, tog en fika och gjorde ett banval. Tack Anna för att du lade ner energin på att leta fram så många!

Vi körde en klass I agilitybana och byggde om den två gånger. Bosse klockade slalomen på "fel" sida denna dag *noterar* och jag höll på att börja hjula av glädje! ( tur var nog det att jag höll mig, för jag är värdelös på att hjula =) Strålande sol var det under hela träningen och vi bytte även lite hundar och körde med. Kul som omväxling!

Tiden rann iväg rasande fort och när jag kom hem hade vi varit iväg i närmare 5 timmar! Men goa och trötta var vi. sedan bar det iväg för en stunds jobb.

Fre 26/10

Dagen inleddes med en kortare morgontur. Jag har sovit mycket dåligt, och skyller på fullmånen. Jag sover alltid uselt när det är fullmåne. *muttra* Så vid kvart över sex var jag uppe och snurrade. Tur att det varit ledig dag. I övrigt var dagen lugn, vi har gått en långpromenad, jag har pysslat med frivilliga lägganden, som funkar kanon. Stående framför mig med fokus och doggie zen kvalitetssäkring på detta.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Ida!
Jasså du är ett månbarn, en kompis till mig har en son som hon tror också är det....så ofrivillgt har nu hon blivit en månmamma! Vad kul med träningen, hur kändes det att byta hund? Måste vara lite svårt misstänker jag. Du är duktig och engagerad, dessvärre fattar jag nada av ditt fina träningsblock, du är ju en MYCKET bra bit längre fram än jag, men det ser proffsigt ut!*s Det går framåt med Rut`s lösträning igen...skönt! Ha det bra Ida //Anki

2007-11-01 @ 09:30:12
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se
Postat av: Ida

Hej Anki!

Ja, tvärr har jag ursvårt med fullmåne, men det vara som tur är inte så länge. Det var jättekul att byta hund och funkade bra. Just kriterieplaner är så himla bra att skriva, då har man stenkoll på vad man ska träna härnäst och att man ökar stegen hela tiden utan att fastna, vilket har varit lite av mitt problem. Vad bra att det går framåt med lösträningen! Hälsa Rut så gott och hoppas ni får en trevlig helg!

2007-11-01 @ 12:22:11
URL: http://farbrorbosse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0