Träningsdagbok 5/10 - 9/10

Nu var det ett tag sedan jag skrev så det är dags för en uppdatering av träningsdagboken.

Fredag 5/10 Bosse och Johan åkte omkring på jobb och jag jobbade kvällen.

Lördag 6/10 Vi tog en skön långpromenad och senare på eftermiddagen åkte vi upp till klubben för lite träning av slalom och kontaktfälten. Slalomen gå mycket snabbare nu när jag kastar hans favoritgummiapport framför och struntar i om han missar någon pinne. Han rättar sig själv nästa gång och gör rätt utan att jag måste stanna honom, göra om och därigenom sänka farten och motivationen på honom. Han går mycket mer självständigt.

Söndag 7/10 Sambon och jag drog på oss stövlarna och begav oss ut i storskogen för långpromenad samt rullmarkeringar. Bosse älskar den här grenen och morrar alltid på mig när jag ska placera honom i rätt riktning. "Det är som han säger "kan själv!" =) Och det kan han! Tre perfekta skick med enorm fart och plockade rullen klockrent alla gånger. Sedan var han trött eter den rätt tuffa terrängen.

Måndag 8/10

Två långpromenader. Agilitykurs, näst sista gången. Vi hade teori i banbygge och muskeluppbyggning första halvan samt vikt vid banvandring. Vi byggde en hoppbana klass II och banvandrar. Bosse gick i en hiskelig fart med mig totalfokuserad och går felfritt!! Vi fick mycket beröm för det och jag gick som på moln. Slalomen bara flöt, och jag som tycker att vi bara tränat 6 pinnar hela tiden, 12 var ju inga pix för herrn. Stjärnan var en klurighet som också bara flöt, han var otroligt uppmärksam och jag var snabbare och tydligare än någonsin. Känn så härligt och kanske inte så långt ifrån tävlingsdebut ändå.

Har för övrigt suttit och kikat på Youtube och hittat bla den här duktiga tjejen från USA. Väl bekomme! Scrollar ni ner finns det flera rutor med olika övningar hon kör.

www.expertvillage.com/videos/dog-agility-contact-obstacles.htm

( Jag kör dock inte med att säga "touch" eller trampa som hon gör utan på att tjobba på ett "ok" för att släppa kontaktfältet istället för att lägga den pressen på honom, vilket gör att han saktar ner, och det vill jag inte ha. )

Här finns hennes hemsida.

www.breezethruagility.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0