Anti-träningsdagbok 19/9

19/9

Jahapp, så har man varit på klubben igen och nu är det tvärstopp. Herr hund tycker inte att det är kul och överambitiösa matte blir bara frustrerad och irriterad. Till en början lekte vi och körde slalom, som faktiskt gick jättebra två gånger i rad. Sedan ringde jag Anna ( Molliesen på vovve.net ) och hon var på och träna en sväng innan jobbet. Stackars Anna som fick erfara mig i mitt sämsta sinnelag under hundträning och jag skäms själv att jag blir så frustrerad och irriterad på hundkraken. Dock tas det inte ut över honom men han märker ju att jag inte är glad och så blir han låg. Dels blir han så lätt störd av när annan hund kommer in på plan, och när vi skulle köra efter deras intåg hade herr hund helt plötsligt glömt hur man gjorde slalom. Huvet i det blå. Det är svårt att plocka upp en glad attityd när det väl börjat krångla och man känner sig som en ubernybörjare igen. *Suck*

Hur som helst, Anna gav mig rådet att skita i träning utöver kurstillfällena, och det ska jag faktiskt göra. Han har varit omotiverad det sista och jag har liksom fått jump-starta honom för att få igång någon som helst fart. Han ska få längta lite som hon sa, och jag måste också hitta en äkta glädje igen, för den sinar mer och mer.


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra Ida!!! Men du, du kan möjligtvis få träna en liiiten stund på onsdag förmiddagarna oxå, det kan ju vara bra eller hur?! Om vi bestämmer oss för att inte nöta ngt på onsdagarna utan bygga hel bana direkt och köra den på olika sätt så blir det ju en annan typ av träning.... Fundilera på det!
Och du, tack för att du ringde!!! Kram

2007-09-19 @ 22:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0