Super-träningsdagbok 21/9

21/9

Tjohopp! Idag damp Jenny Damms efterlängtade dvd:er ner i brevinkastet och såklart har jag suttit i en kvart med stora ögon för att titta på den första. Självklart blev jag ju ursugen på att träna så jag ringde faktiskt väninnan och hon hängde på en sväng. ( Aja baja, jag som inte skulle =)

MEN, hör och häpna, min hund var GLAD under träning!! Vi började helt enkelt om och med mycket korta pass. Började med "ut"-träning runt träd och jag belönade med mycket glad röst och korv. Hela han liksom sken upp av att han kunde och körde sedan gång på gång i en rasande fart! Efter det satte vi upp tre mycket låga hinder i enkel vinkel och körde från båda hållen. Oftast tycker jag hindren är på tok för höga för att köra tex kurs. Men det ska jag säga till om, att ta det i vår takt och bara göra få repetitioner med låga hinder för fart och glädje. HURRA så kuuuul! Han är inte förlorad! Och inte jag heller, tror jag! =) 6 minuter effektiv tid blev det nog och det räckte för att båda skulle åka därifrån med ett leende på läpparna. Ja, jag är säker på att han log.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Hmmm, vad ska jag säga om detta.... Du skulle ju inte Ida..... Men GRATTIS att det gick så bra och blev en så positiv upplevelse. Nu vill du väl inte träna bana med mig längre.....
Kram

2007-09-22 @ 16:41:50
Postat av: Monica

Åh vad kul att glädjen är med i spelet igen :o) Sånt gillar jag att höra!
Imorgon ska jag o Wera utanför Falköping o tävla, så jag förväntar mig att du ska hålla tummarna heeeeela dagen. Vill ha två förstaplatser. Kram från mig, wilma o wera

2007-09-22 @ 22:42:48
Postat av: Ida

Anna! Ja vet, jag skulle inte, men hur kan man hålla sig när man får se hennes grymma instruktionsvideo? =) Självklart vill jag träna med dig, fast vi kanske tar det i mer påbyggnadstakt. Vi hörs innan onsdag! Kramar!

2007-09-23 @ 09:10:32
URL: http://farbrorbosse.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Monica! Ja, det känns verkligen så roligt, och nu har jag gått och sugit en stund på den karamellen. Såklart håller vi alla tummar vi bara kan! Kram!

2007-09-23 @ 09:11:50
URL: http://farbrorbosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0