Träningsdagbok 15/9

16/9

Idag är det regnig söndag och det blir en riktigt slapp- och slödag. Jag vet inte vad det tagit åt mig, men jag har blivit alldeles såld på agilityn nu. Måste dock lyssna på Annas råd och inte överträna, det kan gå illa med hundens motivation om inte annat. Eller så MÅSTE jag helt enkelt ha en hund till *blinka* =) Tror dock inte att sambon håller med.  Vi har iofs pysslat med lite annat också under veckan, lite upplet och några markeringsövningar har vi hunnit med i skogen trots mattes dåliga kropp.

15/9

Idag var vi uppe på klubben ( tror jag ska sätta upp en brevlåda där eller nåt så mycket som vi spenderar tid där. ) Sambon var faktiskt med och bar lite och satt på en plaststol. Konstigt ibland att man inte kan hålla sig till planeringen. Jag var bestämd med att jag inte skulle köra några handlerövningar utan bara lätta saker med fart. Javisst, till en början körde vi samma som tidigare, target, kampleksak ordet "fram" och baklängeskedja. Ett hinder, funkade kanon, två hinder, tjuvade två gånger men insåg snart att det inte skulle bli någon lek med husse på targetplatsen utan ansträngning. Gick tillbaka, körde två tills det satt la på ett tredje, klockrent. Det är så mycket lättare att ha medhjälpare alltså, annars måste jag skynda mig fort som fasen och springa med till targetplatsen, och har han då tjuvat och får tag i kampisen ändå, ja då har han ju fått belöningen.

Efter detta kunde jag inte låta bli att köra boxen och staketet. Det gick kanonbra med boxen och han är faktiskt mer lyhörd nu än innan då det bara var skitkul att hoppa och studsa. Körde nog dock aningen för länge för Bosse var rejält trött, vilket han blir tidigt när vi bara kör hopp. Sliter ganska mycket antagligen. Värmer dock upp och ner ordentligt. Avslutade med ett "fram"race utan hinder till husse på targetplats för att ge minnet av fart och kul.

Har gjort en liten lista på vad vi behöver träna på ( och den blir bara längre ju mer vi tränar, konstigt =)

* ALLA kontaktfält, nöta nöta
* Lära in släppkommando
* Fart, raksträcksträning
* Slalomingång och slalom från olika vinklar
* Postitionen på gungan
* Ut-in-runt hopp, nöta kommandon

Det kommer mera.........=)

Satt och tittade på en hel hög olika agilityfilmer och var bara tvungen att kika in på Jenny Damms hemsida. Herre jisses Amalia vilken förare! Hon är bara helt fantastisk och jag ska bara fixa mig en träning för henne frampå. Kosta vad det kosta vill!

Kolla själva

http://www.youtube.com/watch?v=wH-FmmSpk_M

http://www.youtube.com/watch?v=TSG54gHMXV4

http://www.youtube.com/watch?v=nw3y57ZYBnI

Kommentarer
Postat av: David

Det är klart ni ska ha en hund till...kanske lite utmaning, kanske en DDB ;-)

2007-09-16 @ 12:33:41
URL: http://www.davig.se
Postat av: Anna

Duktig flicka som lyder Annas råd! Och visst är Jenny Damm helt fantastisk att se på!!! Hon fullständigt dansar runt banan med otroligt smidiga rörelser. Har du tänkt på hennes klädsel? Aldrig ngt som inte sitter åt och som skulle kunna störa hunden. Hon är verkligen grym! Synd att det inte blir någon tävlinge för er på torsdag.... Om man skulle ta ett snack med Krille-krokodil .....

2007-09-16 @ 14:16:51
Postat av: Ida

David, det blir då ingen DDB, även om de är hur goa som helst. Men det måste få bli agilityhund vettu. =)Pussa Astrid!

2007-09-16 @ 22:41:17
URL: http://farbrorbosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0