Träningsdagbok 17/9

17/9

Måndag igen och träningstillfälle fyra. Idag stod handlingsövningar på schemat och bla fjäderinkallning. Bosse var trött och omotiverad och under de första hinderkombinationerna var han någon annanstans än med mig. Eftersom vi tränar på halva planen, resten körs annan kurs på, typ lydnad, unghund etc, så fanns det lite annat att kolla på. ( Som aldrig brukar vara intressant när han har motivationen ) Bla satt där en man på en plaststol i mörka kläder nästan inne i buskaget och DET var liiiite konstigt tyckte Bosse som precis blivit belönad med sin kampis. Han ställde sig bara rätt uppochner och råglodde på mannen med kampisen i munnen. Dessutom hade en ny tik kommit in i gänget och det stör herr hund en del när gruppen förändras.

Fjäderinkallningen gick dock riktigt bra och han hade kommit upp i lite mer glädje. Farten var det då rakt inget fel på vilket matte också noterade när hon helt plötsligt åkte i backen. Kvällens snyggaste halkning och lervurpa tror jag det blev! =) Har nu fått order om att köpa fotbollsskor, grusskor då alltså. Synd att ingen filmade ändå!

Har kikat lite på onlineanmälan och har funderingar på Varberg officiella som första. Får väl se om jag kan släpa med mig Anna också. =)

www.agility.se/online


Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Ida!
Tyvärr är jag en sån rälig människa att jag skrattade gott åt din vurpa!*s Hoppas du inte skadade dig. Ja, fotbolls skor är
nog inte fel, vi hade en del sådana vurpor på det kurs tillfället jag var på med agillityn också. Har skrivit svar till dig i min blogg om varför jag har ont. Tråkig berättelse, roligare att läsa om annat *s. Min dotter har börjat på kurs nu istället med Rut, hon ska gå andra gången i morgon. Rut gillar när man tränar med henne så det är bra att Mikaela är intresserad. Tycker absolut att du ska anmäla till tävling, Bosse är säkert redo, det brukar vara vi mattar som har prestations pressen! Ha det bra //Anki

2007-09-18 @ 11:07:28
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se
Postat av: Anna

Jo, det kanske går att få med sig Anna... Beror lite på hur mycket häst det finns i ridhuset eftersom jag är tvärallergisk mot sådana och så måste jag kolla så jag inte jobbar, men annars så.... Hade kunnat betala en slant för att få se vurpan och vad är en fjäderinkallning??? Kraaam

2007-09-18 @ 22:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0