Träningsdagbok 18/9

18/9

Idag fick jag lagt stor del av förmiddagen på att bara gå och mysa med hunden i skogen. Det märks att han behöver det mellan varven, och dels få göra lite andra saker som godisleta, upplet och apportering. Fast såklart, lurig som jag är så lägger jag godisleta i stenrösen där han tvingas använda balans och muskelstyrka för att ta sig genom. Några ekorrar hittade han också och fick ruschat på. Det är en hel del ekorrar ute nu och smaskar hasselnötter. Söta som socker men Bosse tycker att de är riktiga retstickor. Vi hann också med en sväng till väninnan för att dricka en kopp kaffe och tjinga på hennes hundar.

På kvällen tog sambon och hund ytterligare en promenad i skogen och åkte sedan till de stora fotbollsplanerna i becksvart mörker för att leka! =) När de kom och hämtade mig på jobbet nämnde jag att vi ju faktiskt har hela två mycket bra pannlampor som ligger i hundlådan. Så den ska han ta med sig ut nästa gång.

Igår innan kurs fick vi ju också till att träna kontaktfält, vilket gick helt suveränt. Han lärde sig "trampa" på ingen tid alls när jag väl lagt på det som kommando. Nu handlar det om att börja göra det mer i fart och att det ska lyckas varje gång.

Jag har beställt båda filmerna från Jenny Damms hemsida www.lotuseducation.se så nu är jag grymt nyfiken. Dessutom har jag beställt fler böcker i Marie Hanssons agilityserie för att få komplettera en del.

Vill passa på att tacka Åsa på vovve.net som gett mig så mycket bra tips, råd och svar på alla frågor jag kommit med angående agilityn! Tack!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej! Vad är det för berger som går kurs med dig? Jag blev lite nyfiken på om det är någon jag känner till.

2007-09-19 @ 09:56:36
URL: http://www.nogg.se/semestersol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0