Träningsdagbok 20/9

20/9

Trots att det inte blir någon agilityträning alla dagar tänker jag fortsätta rubricera inläggen som träningsdagbok, så är det inga frågetecken kring det.

Bosse och jag inledde dagen med en skön skogspromenad på dryga timmen. Han fick leta upp sin frukost som jag spritt ut i terrängen. Bosse har vissa dagar där han ser "troll" lite överallt, eller rättare sagt han har lite för stort kontrollbehov och måste spana extra mycket efter om det kan tänkas komma någon. Idag är en sån dag men det dämpas ganska snart när han märker att matte inte tar någon som helst notis om detta tramsbeteende. Återigen stötte vi på några ekorrar men Bosse iddes inte jaga dem utan nöjde sig med att lyssna på deras ömsesidiga tjattrande. De var antagligen inte så nöjda med oss som sällskap.

I middags kom Bosse bärande på en leksak och ville leka. Det har varit ett tag sedan nu han tog eget initiativ till leken, det blir ju mycket lek på mina villkor under agilityn. Vi tjoade en liten stund med pipisen, och det blev verkligen en liten stund. Det märks att han blivit äldre, han är inte alls lika lättroad som när han var knasig unghund, och mycket ska hända på hans villkor annars kan det kvitta.

Jag misstänker också att herr hund har en hel del träningsvärk efter intensiva agilitydagar med mycket hopp och att det kan vara en anledning till att han inte är lika sugen på att vara med några längre stunder. Ikväll ska hund och husse campera ihop och det blir nog en hel del soffsittande med snacks och kanske ett glas rödvin.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker herr hund och herr husses kvällsaktiviteter låter strålande!!!

2007-09-20 @ 13:44:10
Postat av: Kim

Ville bara säga Hej! och att jat tittat in här hos dig idag.

2007-09-21 @ 10:02:40
URL: http://www.nogg.se/bobby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0