Träningsdagbok ( tillägg ) 29/9

29/9

Lördag och "pappa" Johan, jag och Bosse åkte upp till klubben för lite hinderträning för raka bakombyten. Tre hinder på raken, godisskål, börja med ett hinder, repetera ett par gånger och utöka till två osv. Flytta sista hindret åt sidan i en böj för svängning. Jag lyckades missa ett par gånger genom att inte dels inte vinkla upp bålen ordentligt för att dra honom utåt, dels genom att byta efter två hinder istället för efter ett i böjen. Men det rättade vi snart till. Vi tränade i ca 10 minuter effektiv tid och herr hund var helt tokig av glädje! Det var riktigt roligt att se och han kampade som en galning. Jag lyckades dock hejda mig att fortsätta utan bryta när det hade gått som allra bäst. Det är verkligen kanon att ha med sig Johan, dels som extra ögon dels som godisksålsvakt och bollplank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0