*MUTTRAR*

Jahapp, man ska tydligen passa sig för vilka man får kontakt med där ute i stooora vida hundvärlden. Om man inte passar sig kan man ju åka på en anmälan till LYDNADSETTAN sådär bara rätt upp och ner. Tack Noelle för detta MYCKET trevliga initiativ från din sida. Säger bara, what goes around comes around. *ler diaboliskt* Så nu är det då hårdträning som gäller. Jag lär väl knappast ha nåt val än att åka på eländet, risken för tjöt och tandagnisslan är väl annars överhängande misstänker jag. *Gråter* Johan har kommenderat mig, herrn är nog van vid brukset för mycket som inledde kommenderingen med "KOMPANI HÖGER OM HAAAALT!!" *skratt* Jag menade på lite försiktigt, så bevandrad som jag är inom tävlingslydnad alltså, att man säger nog bara "är EKIPAGET redo", och sedan typ höger, vänster om osv. Jaja, vi får väl se vad som händer. Bosse verkade tycka denna barska kommendering var skitkul, han stövlade på som en liten duracellkanin. Visst, han håller inte ett helt fritt följ, men han fick jädrar i min lilla låda eld i baken och gjorde några riktigt snygga vändningar. Så lydnadspassen blev 4 idag, helt sjukt egentligen vad lättpåverkad jag är. =) Bra med lite press ändå. Straffet blev att Noelle nu fått sin blogglänk utlagd på min.

Happ, imorrn har jag organiserat ihop en liten spårdag, personspår och märgbensspår fick det bli. Hundarna är på lite olika grader och jag grävde fram några frysta märgben som ligger kvar från tiden då vi fortfarande var lyckligt ovetande om att herr hund hade inflammationsmage. Den ena hunden har inte jobbats upp på pinnar så mycket, men har gått på klöv, så i brist på det fick det bli koben. Bosse ska få sig ett långt imorrn har jag tänkt, med en hel del 90 gradare och snurrar kring träd.

Söndag, agility som vanligt. Ska lägga fokus på hinder imorrn, kört mycket fart det sista. Släpet, slalom och kontaktfält på balansen står på schemat.

Kommentarer
Postat av: Anna H

Åhå! :) Vad spännande att du ska tävla, lycka till!

2008-02-17 @ 22:30:06
URL: http://web.telia.com/~u25803499/
Postat av: Lillis

Lycka Till!! Kraamisar från Lillis

2008-02-22 @ 22:20:03
URL: http://flocken.zoomin.se
Postat av: Anki

Nämen vad är det jag läser! Ska det bli lydnads tävling?!Så spännande, det kommer att gå kanon, för ni är ett ekipage! En del är bara med hund el inte*asg* Passar nästan på att gratulera till segern i förskott, så säker är jag. Men precis som du skriver om Noelle, what goes around comes around....Jag skriver Don`t get mad, get even!*ler* Samma princip.....Jag skulle tävlat Rut i söndags, men hon hade den käcka förmågan att löpa så vi slapp *vad säger jag*, synd! rallylydnad var det som vi skulle erövra pris pokalen i....*flinar* Ha det gott Ida //Kram Anki

2008-02-26 @ 08:52:24
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0