Shoppingdag

Jag har verkligen varit seg med att skriva blogg på länge, har inte haft lust, eller tid för den delen. Lite uppdateringar nu då.

Agilityträningen går framåt, vi punktjobbar med kontaktfälten, där jag kan springa förbi och han stannar, det känns bra att kommit till nästa steg. Säcken jobbar vi mer på, den är fortfarande lite osäker, och så slalom såklart. I söndags tränade vi på en VM-bana, något förenklad men ändå! Bosse gjorde sitt bästa och jag med, det gick faktiskt hyfsat bra! Har anmält oss igen nu då till en hoppklass i Kungsbacka. Nu ska det börjas, och vi ska bara gå ut och ha roligt.

Lydnaden pillar vi vidare med också. Fick kanonbra stöningar i ridhuset i söndags under agilityträningen, och en som gjorde platsläggning tillsammans med mig. Kul att han ändå klarar det så bra!

Igår hade en tjej och jag en riktig hunddag. Lydnadsträning på morgonen och shopping + långpromenad på eftermiddagen. ( Bara hundsaker såklart =) Fick köpt mig en svart fårskinnsfäll till Bosse, tre slungleksaker, en visselpipa, två koppel, ett retriever och ett vanligt läder. Lite annat pyssel följde med också och det blev en riktigt lyckad dag!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Tränar ni oxå i ett ridhus... Det gör vi med.
Kraamisar Lillis

2008-02-26 @ 19:46:56
URL: http://flocken.zoomin.se
Postat av: Camilla & Imma

Hejsan!

Hittade din hemsida på klickerforumet och läste lite i bloggen... Om att känna sig ensam och kritiserad i sin träning, bland annat. Jag känner igen mig så väl, och det inlägget kunde lika gärna varait hämtat ut min egen blogg. Hoppas verkligen du orkar stå på dig... det blir ju fler och fler som börjar tänka som vi, även om man blir dödstrött av Jeppe-skolor och Cesar Millan-frälsta.

Håll fanan högt! Vi är fler klickernördar än det känns som ibland, tror jag.

2008-03-08 @ 17:20:07
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0