Fjärren och Fria följet

Jisses så mycket snö som vräkt ner de senaste dagarna. Våren känns ju genast långt bort, men lite kul är det allt. Mindre kul med herr papillon som får enorma snöbollar hängande i benen under skogspromenaderna. Emellanåt stannar han och tittar uppfordrande på mig "jaha, och när kommer du och hjälper mig med bollarna hade du tänkt?" Bra benjympa dock med lite tyngder. =)

Idag har vi tränat fjärren och fritt följ. Fria följet är ju så tradigt, känns knappt som man kommer nån vart fast det gör vi nog. *Önskar mig en videokamera när jag fyller år* Fjärren däremot är ju ett skitroligt moment! Eller flera ska jag väl säga. Har jobbat med frivilliga växlingar mellan sitt-stå och ligg-stå. Idag har jag även döpt och börjat lägga in stimuluskontroll på grejerna. Var lite för snabb och ville sätta ihop halva momentet. ( Måste ju få testa =) Utgångsposition+ligg+gå ifrån+sitt+stå. Hade jobbat för dåligt på stimuluskontrollen då han ställde sig upp frivilligt från sitt, men det ska vi fila vidare på.

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Vad kul att ni tävlat i agility, visst är det kul. Vi debuterade där förra året och diskade oss i bägge loppen.
Tävlar ni i lydnad också?? Det vill jag göra, men är lite feg än så länge. Ha det bra!!

2008-03-25 @ 21:09:52
URL: http://www.keeta.se
Postat av: Ida

Hej Eleonore! Ja, det var verkligen jättekul! Nästa tävling blir på hemmaplan, den 12:e april. Nä, lydnaden har vi inte börjat tävla i än, men förhoppningsvis blir det av framöver också. =)

2008-03-25 @ 21:12:55
URL: http://farbrorbosse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0