Första agilitytävlingen!

Wohooo! Så har vi haft tävlingsdebut i agility! Officiell i Kungsbacka, och jisses vad roligt det var!! Han var så himla duktig och höll bra fart hela tiden, supertaggad. Vi diskade oss när han inte gick genom platta tunneln och jag valde att köra vidare, men vilken kick! Han klockade slalom dock med fel ingång, och gjorde ett kanonupplopp. Jag gick på moln hela dagen igår och nu ska här tävlas!!

Min ena mentor sa till mig att skriva två saker som gick bra och en sak som vi ska träna på, det gör jag här.

Som gick bra:

* Farten, han höll verkligen kanonfart och det var mitt mål med denna tävlingen!

* Jag pressade honom inte. Jag såg till att vi bara hade roligt hela vägen igenom och gjorde det lätt *klapp på axeln*

Som vi ska träna på:

* Platta tunneln

Kommentarer
Postat av: Daffydh

Grattis Ida & Bosse!

Kul att höra att ni var så nöjda. Nästa gång kanske man kan få hänga med som cheerleaders. Jag och Astrid med pom-pom ;-)

2008-03-22 @ 10:51:07
URL: http://www.davig.se
Postat av: Ida

Tack Daffydh! Ja, det var suveränt kul! Såklart ni ska hänga med nästa! Nu väntas grönt gräs!

2008-03-22 @ 10:56:16
URL: http://farbrorbosse.blogg.se
Postat av: Monica o den galna

Ni är helt enkelt bäst!
Hur mår min filt o termos?

Stor kram

2008-03-23 @ 18:53:36
Postat av: Ida

Tackar Monica! Med bra stöttning också. *blink* Fast ni var ju helt grymma! De mår bara fint. termosen är gnistrande ren och filten har funnit sig till rätta i garderoben bland de andra filtarna. Tack för lånet, trots att den inte blev så använd av hon som var tvungen att springa omkring och ööra. *flin* Syns vi här i Partille 12 april eller?

2008-03-24 @ 16:28:38
URL: http://farbrorbosse.blogg.se
Postat av: Madeleine

Här har man inte kollat in på ett tag och så har ni tävlat! Så spännande! Nu vet ju inte jag mycket om tävlingsgrenen, men fasen, det där tar ni ju lätt nästa gång!

Vi hejjar på er!

2008-03-27 @ 16:05:40
URL: http://my.opera.com/Galjar/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0